Veelgestelde vragen

BESTELLEN

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die vermeld worden op onze site zijn inclusief 21% BTW.  

Hoe plaats ik mijn bestelling bij Scandinavischkado.nl?
Bestellen op Scandinavischkado.nl is eenvoudig. U plaatst de produkten die u wilt bestellen in de winkelmand door bij een gewenst product op “in winkelmand” te klikken. Bent u klaar met winkelen dan gaat u naar "Uw gegevens" en vult deze in. Dan gaat u naar "verzend en betaalmethode". Na het aanvinken van uw akkoord met onze algemene voorwaarden, gaat u naar "uw bestelling afronden". Indien u rechts bovenaan naar "Ga naar de kassa" gaat treft u daar het overzicht aan van uw winkelwagen. Hier kunt u dan nog steeds aantallen en/of artikelen wijzigen. 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, indien uw bestelling is afgesloten met een betaling in de Omnikassa ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per email.  Indien dit niet het geval is neemt u dan alstublieft contact met ons op.

Wat moet ik doen als mijn bestelling via de website niet lukt?
Neemt u dan via het contactformulier of telefonisch contact met ons op. Wij helpen u graag verder. 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Heeft u betaald met Ideal, Visa of Mastercard dan wordt uw bestelling, indien voorradig, binnen 1 tot 2 werkdagen verstuurd met Postnl.
Betaald u d.m.v. vooruitbetaling dan wordt na ontvangst van uw betaling op ons rekeningnummer uw bestelling binnen 2 tot 3 werkdagen verstuurd. 

Wat is de levertijd van produkten die niet uit voorraad leverbaar zijn?
De meeste iittala artikelen hebben wij op voorraad. Sommige Arabia artikel leveren wij alleen op bestelling. Indien u een artikel besteld dat wij niet op voorraad hebben dan kan de levertijd varieren van 8 weekdagen t/m 16 weekdagen. Bij het artikel staat dan vermeld: "beschikbaarheid: aangepaste levertijd" of bijv. "Levertijd 1 tot 2 weken". Voor artikelen die besteld moeten worden nemen wij altijd contact met u op. 

Ik zoek een artikel uit de Iittala en/of Arabia collectie dat niet op de website te vinden is.
Voor specifieke vragen over artikelen kunt u contact opnemen via info@scandinavischkado.nl. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Met welke vervoerder worden de bestellingen bezorgd?
Onze pakketten worden met Postnl bezorgd.  

Hoe weet ik dat mijn bestelling ook inderdaad geplaatst is?
Na betaling van uw bestelling ontvangt u een bevestiging per email met daarin een overzicht van de door u bestelde artikelen. Indien dit niet het geval is neemt u dan contact met ons op.
 

Krijg ik ook een orderbevestiging per email indien ik het geld handmatig overmaak op uw rekeningnummer?
Nee, in dat geval laten wij u weten wanneer het geld op onze rekening is bijgeschreven en informeren wij u dat uw bestelling in behandeling is en zsm verzonden zal worden.  

BETALEN

Welke gegevens heb ik nodig indien ik het bedrag handmatig overmaak?
Ons rekeningnummer: Rabo 1514.97.761 t.n.v. La Cuisine te Tubbergen o.v.v. factuurnummer, ordernummer of het bestelde product.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Betaling geschied via de Rabo Omnikassa. Hiermee kunt u gebruik maken van de volgende betaalmethoden: Ideal, MiniTix, Visa, MasterCard en Maestro. De Rabo Omnikassa voldoet aan de hoogste norm voor verbindingsbeveiliging en biedt u de hoogst mogelijke zekerheid voor online betalingsverkeer. Nadat u uw bestelling heeft geplaatst gaat u naar de kassa. U klikt op betalen en daarna kiest u uw betaalmethode. 

Indien u met Ideal betaald vergeet u dan niet het vakje achter de eerstgenoemde bank aan te klikken om zo vervolgens andere aangesloten banken te zien verschijnen en de bank waar u bankiert aan te klikken.  

Indien één van deze betaalmethoden voor u niet mogelijk is kunt u ook  betalen d.m.v. een handmatige overboeking. Uw bestelling wordt pas verstuurd wanneer het bedrag op onze bankrekening is bijgeschreven.

Wat is de BIC code en het IBAN nr wanneer ik betaal vanuit het buitenland wanneer ik het bedrag rechtstreeks overmaak op uw bankrekening nr. 1514.97.761 Rabobank Tubbergen?

BIC code: RABONL2U
IBAN nr  : NL43 RABO 0151497761

Leveringen 

Kan ik een afleveradres vermelden dat afwijkt van het factuuradres?
Ja, dit is mogelijk. Dit geeft u aan bij het invullen van uw gegevens bij de bestelling. 

Kan ik mijn bestelling als kado laten verpakken?
Ja, dat kan en is gratis. Bij de artikelen in uw winkelwagen kunt u aanvinken of het een kado betreft. Wij zullen het dan gratis als kado verpakken voor u.  

Ik heb per ongeluk een verkeerd artikel besteld. Kan dit veranderd worden ook als de betaling via de Rabo Omnikassa al is afgerond?
Neemt u in dat geval direct tijdens openingstijden, bij voorkeur telefonisch, contact met ons op zodat wij de wijziging onmiddellijk nog voor verzending kunnen uitvoeren. 

Wat moet ik doen als het door mij verkeerd bestelde artikel al is verstuurd en ik dit toch nog wil wijzigen?
Neemt u direct contact met ons op. Wanneer u het verkeerd bestelde artikel echt niet wilt behouden kunt u dit na overleg retourneren. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor uw rekening. 

Wat zijn de verzendkosten bij Scandinavischkado.nl? Wij verzenden binnen Nederland met PostNL. Voor bestellingen vanaf €20 rekenen wij geen verzendkosten. Anders bedragen de verzendkosten voor pakketten binnen Nederland tot 10 kg € 6,75. Voor verzendingen buiten Nederland maar binnen Europa  bedragen de verzendkosten € 15,00 (incl. Track&Trace). Voor verzendingen naar overige landen houden wij de tarieven aan van Postnl(zie www.post.nl). U kunt deze kosten ook bij ons opvragen.  In principe is verzenden naar landen buiten Europa ook mogelijk.

Wat is de zichttermijn bij Scandinavischkado.nl?
Voor uw Scandinavischkado.nl bestellingen geldt een zichttermijn van 10 dagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Controleert u alstublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Wat gebeurt er na het verstrijken van de zichttermijn?
Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit.

Wat als ik binnen de zichttermijn niet tevreden ben over het artikel?
Bent u niet tevreden over het artikel, dan kunt u het retourneren binnen de door ons gestelde zichttermijn.Dit geldt NIET voor artikelen uit de Sale, aanbiedigen of artikelen die Scandinavischkado.nl op uw verzoek voor u heeft besteld.

Geldt dit ook voor artikelen uit de sale, aanbiedingen of speciaal op mijn verzoek bestelde artikelen?
Nee, artikelen die u in onze webwinkel gekocht heeft uit de Sale, aanbiedingen of die speciaal voor u besteld zijn, kunnen niet worden geretourneerd.

Naar welk adres kan een artikel retour, indien retourneren van toepassing is?
U kunt het artikel retourneren binnen de zichttermijn van 10 dagen, mits ongebruikt en in de originele verpakking. Bezorgkosten worden niet geretourneerd. Neem voordat u een artikel terugstuurt altijd eerst contact op met Scandinavischkado.nl.
Telefoonnummer: 0546-622551. Retouradres: Grotestraat 78, 7651 CK Tubbergen.
Onvoldoende gefrankeerde pakketten worden niet aangenomen.

Wat moet ik doen als mijn ontvangen bestelling niet compleet is of beschadigd?
Neemt u in dit geval altijd contact met ons op. Bij voorkeur telefonisch: +31(0)546-622551 of per email: info@scandinavischkado.nl.

Wat is de relatie tussen La Cuisine en Scandinavischkado? In maart 2014 is de Iittala Shop Tubbergen overgegaan naar La Cuisine. Hierbij ook de bijbehorende webshop, Scandinavischkado.nl. Naast onze fysieke winkel in Tubbergen, La Cuisine, voeren wij 2 webshops, te weten; Scandinavischkado.nl & Lacuisine.nl